ΚΑΙΡΟΣ

Δυσκολία διαδρομής: Σχετικά εύκολη

Περιγραφή

ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ - ΚΑΤΩ ΠΟΡΟΣ

Από την Αργυρούπολη για να συνεχίσουμε την πορεία μας ανατολικά επιστρέφουμε στο Κάτω χωριό στο σημείο όπου ανάμεσα στον περίβολο του γυμνασίου και της μικρής εκκλησίας υπάρχει παλιό μονοπάτι που κατηφορίζει ελαφρά από ελαιώνα.

Μετά από 150 μέτρα περίπου το μονοπάτι διασχίζει κάθετα τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο και συνεχίζει να κατηφορίζει παράλληλα με τη ρεματιά. Αφού περάσει κάτω από το εκκλησάκι των Πέντε Παρθένων συναντάει πιο κάτω την κοίτη του ρέματος όπου υπάρχει και παλιά βρύση με νερό. Ακριβώς στο σημείο που είναι η βρύση διασχίζουμε το ρέμα και περνάμε απέναντι όπου το παλιό εγκαταλελειμμένο μονοπάτι χάνεται ανάμεσα σε μυρθιές και χαρουπιές.

Ακολουθώντας τα ίχνη του και τα σήματα προχωράμε για 800 μέτρα περίπου ελαφρά ανηφορικά μέχρι που συναντάμε χωματόδρομο σε άσχημη κατάσταση και αμέσως στα δεξιά μας πλινθόκτιστο αγροτόσπιτο και αμπέλι.

Συνεχίζοντας το χωματόδρομο ανάμεσα σε ξερολιθιές μετά από 300 μέτρα συναντάμε την ασφαλτοστρωμένη οδό την οποία αφού διασχίσουμε απέναντι συνεχίζουμε στο χωματόδρομο ο οποίος διακλαδώνεται παραπάνω, σε σημείο όπου υπάρχει αριστερά μας τάφος και δεξιά μάντρα.

Εμείς ακολουθούμε την αριστερή κατεύθυνση και μετά από 300 μέτρα συναντάμε τσιμεντοστρωμένο δρόμο τον οποίο ακολουθούμε αριστερά και φθάνουμε στα πρώτα σπίτια του οικισμού Κάτω Πόρος.

Διασχίζοντας το παλιό τμήμα του οικισμού και αφού βρεθούμε σε μικρή πλατεία στρίβουμε δεξιά ακολουθώντας τις ενδείξεις που μας οδηγούν στη νότια έξοδο του χωριού όπου υπάρχει βρύση με δροσερό νερό.

ΚΑΤΩ ΠΟΡΟΣ - ΜΟΥΝΤΡΟΣ

Από την έξοδο του χωριού ακολουθούμε το παλιό μονοπάτι το οποίο αφού ανηφορίσει για λίγο αρχίζει να ελίσσεται κατηφορικά στην πλαγιά για 15' περίπου.

Ακολουθώντας τα σήματα αφήνουμε το χωματόδρομο στον οποίο καταλήγει το μονοπάτι, στρίβουμε δεξιά και κατεβαίνουμε στη δυτική όχθη του ποταμού. Αφού προχωρήσουμε λίγα μέτρα συναντάμε στα δεξιά μας παλιό Ασβεστοκάμινο.

Από εδώ πλέον το μονοπάτι ακολουθεί την κοίτη του ρέματος και παραπάνω περνάμε στο στενό μέρος της ρεματιάς που ουσιαστικά αρχίζει το φαράγγι.

Μετά από 1 ώρα περίπου βρισκόμαστε στην αριστερή - ανατολική όχθη και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε στο μικρό διάσελο. Μόλις φθάσουμε στην κορυφή κατεβαίνουμε προς το χείμαρρο με τις πικροδάφνες, μικρό τσιμεντένιο πέρασμα κάτι σαν μικρή γέφυρα και περνάμε στη νότια όχθη του χείμαρρου στο χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά σε δυτική κατεύθυνση 300 μέτρα, μετά το μικρό γεφυράκι συναντάμε φαρδύ χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε για περίπου 1.500 μέτρα και φθάνουμε στη γέφυρα πριν το χωριό Βελονάδο. Στα αριστερά μας ακριβώς πριν τη γέφυρα ξεκινάει χωματόδρομος ο οποίος προχωράει παράλληλα με το ποτάμι για περίπου 100 μέτρα σε σημείο με μεγάλα πλατάνια.

Εδώ αφήνουμε  το χωματόδρομο ο οποίος στρίβει αριστερά και προχωρούμε στην κοίτη του ποταμού και σε λίγο είμαστε μέσα στο Μουνδριανό φαράγγι. Ακολουθώντας πάντα το βάθος του φαραγγιού προχωράμε έως ότου ανοίγεται μπροστά μας η κοιλάδα του Μούνδρου.

Αφήνουμε την κοίτη του ποταμού και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε ελαφρά στο παλιό εμφανές μονοπάτι το οποίο βρίσκεται στην ανατολική πλαγιά του φαραγγιού. Σε 1 ώρα και 15' περίπου από την είσοδο μας στο φαράγγι και αφού έχουμε συναντήσει ένα ανηφορικό παλιό μονοπάτι το οποίο ακολουθούμε δεξιά φθάνουμε στο χωριό Μούντρος στην πλατεία - αυλή της εκκλησίας.

ΜΟΥΝΤΡΟΣ - ΑΓΚΟΥΣΕΛΙΑΝΑ

Από τη δυτική έξοδο του Μούνδρου στο σημείο που υπάρχει παλιά βρύση με τρεχούμενο νερό ξεκινάει στενό ανηφορικό δρομάκι το οποίο αφού διασχίσει το χωριό φθάνει μέχρι το παλιό Δημοτικό σχολείο και από εκεί συνεχίζει ελαφρά νοτιοανατολικά ακολουθώντας την πλαγιά.

Το παλιό  λιθόστρωτο περνάει δίπλα από μικρό εξωκλήσι και  25' μετά το χωριό αρχίζει να κατευθύνεται νότια μέχρι να φανεί αριστερά η ρεματιά στη δυτική όχθη της οποίας οδηγεί.

Μόλις βρεθούμε στη ρεματιά το λιθόστρωτο γίνεται ακόμα πιο καθαρό ανεβαίνοντας ελαφρά στο ξερό φαράγγι.2,5km συνολικά μετά από το Μούνδρο στη νότια έξοδο του φαραγγιού συναντάμε ερείπια παλιού υδρόμυλου που μας λύνει την απορία ύπαρξης τόσο καλοφτιαγμένου λιθόστρωτου σε μια περιοχή που δεν υπάρχει οικισμός. Στο σημείο που είναι τα ερείπια του υδρόμυλου υπάρχει συστάδα πλατάνων αμέσως μετά τα οποία περνάμε στην ανατολική όχθη της ρεματιάς και ακολουθούμε χωματόδρομο σε κακή κατάσταση.

Στα 300 μέτρα παραπάνω υπάρχει σταυροδρόμι με δεξιό κεντρικό και αριστερό παρακλάδι. Εμείς συνεχίζουμε ίσια στο κεντρικό και 100 μέτρα παραπάνω συναντάμε φαρδύτερο χωματόδρομο και ακολουθούμε την αριστερή του (βόρεια) κατεύθυνση.

Άλλα 100 μέτρα πορείας και στρίβουμε δεξιά σε άλλο χωματόδρομο και προχωράμε πάντα ίσια αγνοώντας δύο δεξιά παρακλάδια μέχρι που συναντάμε δεξιά μας μικρή στέρνα με πόσιμο νερό.

Από το νερόμυλο μέχρι εδώ έχουμε διανύσει ήδη 1,5km περίπου. Το τοπίο είναι γυμνό από δέντρα και μόνο θάμνοι χαμηλοί (κυρίως αστιβίδες) καλύπτουν  τους απαλούς μικρούς λόφους.

Μετά από την πηγή συνεχίζουμε ελαφρά ανηφορικά και περνάμε δεξιά από πλινθόκτιστο  υπόστεγο. Αριστερά μας ανάμεσα στο χωματόδρομο και τη μακρόστενη βραχώδη έξαρση υπάρχει ελαιώνας.

Λίγο παραπάνω στην κορυφή του λόφου συναντάμε μικρό πετρόκτιστο σπιτάκι και διακλάδωση. Εμείς ακολουθούμε τη δεξιά κατεύθυνση και μετά στην πρώτη διακλάδωση στρίβουμε αριστερά κατηφορικά. Σε λίγο διασχίζουμε μικρή ρεματιά από πλατάνια και αμέσως μετά βρισκόμαστε στην κοίτη δεύτερης ρεματιάς κάτω από τεράστια πλατάνια.

Εδώ είναι η τοποθεσία «Νύφης Ποτάμια», όπου η παράδοση θέλει να πνίγεται πανέμορφη νύφη ενώ την οδηγούσαν για το γάμο της.

Υπάρχει τρεχούμενο νερό από βρύση και είναι ιδανικό μέρος για ξεκούραση ή και διανυκτέρευση εάν το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες. Αφού αφήσουμε πίσω μας τη ρεματιά συνεχίζουμε ανατολικά ακολουθώντας το χωματόδρομο. Αμέσως συναντάμε αριστερά μας πλινθόκτιστο υπόστεγο και μετά από λίγο διασχίζουμε μικρή ρεματιά και ακολουθούμε για λίγο βόρεια πορεία και μετά προχωράμε ξανά ανατολικά, μέχρι που συναντάμε φαρδύτερο χωματόδρομο. Στρίβουμε δεξιά-νότια και στα 500 μέτρα συναντάμε διακλάδωση.

Ακολουθούμε την αριστερά κατεύθυνση και αμέσως μετά αγνοούμε άλλη μικρότερη αριστερά διακλάδωση και προχωράμε ευθεία πάνω από ρεματιά με πλατάνια.

Τώρα πια ανοίγεται στο βάθος ανατολικά όλη η κοιλάδα του Αγίου Βασιλείου. Λίγο παρακάτω συναντάμε στο αριστερό μας χέρι το μικρό εκκλησάκι του τίμιου Σταυρού και συνεχίζουμε να ακολουθούμε τον κατηφορικό χωματόδρομο μέχρι που φτάνουμε σε διασταύρωση με εκκλησιά στα δεξιά μας.

Συνεχίζοντας πάντα στον κύριο χωματόδρομο φθάνουμε στα πρώτα σπίτια του χωριού Αγκουσελιανά.