ΚΑΙΡΟΣ

Δυσκολία διαδρομής: Καμία

Περιγραφή

Καλλικράτης - Ασή Γωνιά

Περίπου 100 μέτρα μετά το καφενείο του Μανουσέλλη στον Καλλικράτη, αντί να συνεχίσουμε νότια στον κάμπο για το Καλλικρατιανό φαράγγι, στρίβουμε αριστερά στο χωματόδρομο ο οποίος με ανατολική κατεύθυνση μας οδηγεί στην Ασή Γωνιά.

Ακολουθούμε πάντα τον κεντρικό χωματόδρομο ο οποίος στην αρχή διασχίζει μικρή ξερή κοιλάδα μέχρις ότου προβάλει στο βάθος ανατολικά η δυτική περιοχή του νομού Ρεθύμνης, μετά από 45' περίπου.

Από το σημείο αυτό και μετά κατεβαίνουμε συνέχεια ακολουθώντας το δρόμο που ελίσσεται στην πλαγία έχοντας μπροστά μας πάντα την κοιλάδα νοτιοανατολικά της Ασή Γωνιάς.

Στα μισά της πλαγιάς θα δούμε βόρεια τον οικισμό της Ασή Γωνιάς. Συνεχίζουμε στο χωματόδρομο και μετά από συνολική διαδρομή 2 ωρών και 15' συναντάμε τα πρώτα σπίτια του χωριού. Φθάνουμε στην πλατεία.

Η διαδρομή από Καλλικράτη στην Ασή Γωνιά γίνεται σε γυμνό τοπίο αλλά με ενδιαφέρουσα μακρινή θέα, ειδικά απογευματινές ώρες.

Ασή Γωνιά  - Αργυρούπολη

Από την πλατεία της Ασή Γωνιάς όπου μπορούμε να ξεκουραστούμε συνεχίζουμε ακολουθώντας τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο, κατεβαίνοντας συνέχεια μέχρις ότου φθάσουμε στο βάθος της κοιλάδας, δίπλα στην όμορφη ρεματιά με τα πλατάνια παράλληλα της οποίας ελίσσεται ο δρόμος.

Μετά από 3km στη δυτική όχθη του ποταμού και ανάμεσα στις πλαγιές του φαραγγιού περνάμε στην ανατολική όχθη και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε μέχρις ότου φθάσουμε σε ένα εκπληκτικής ομορφιάς τοπίο όπου ανάμεσα σε τεράστια πλατάνια οι πηγές της Αργυρούπολης και οι παλιοί νερόμυλοι συνθέτουν ένα μοναδικό σύνολο.

Εδώ υπάρχουν ταβέρνες όπου μπορούμε να απολαύσουμε νόστιμους παραδοσιακούς μεζέδες.

Στο σημείο του δρόμου όπου υπάρχουν δεξιά οι πηγές και αριστερά παλιός νερόμυλος ξεκινάει μονοπάτι το οποίο ανηφορίζει δεξιά ανάμεσα στην κατάφυτη πλαγιά και μετά από 5 λεπτά περίπου βρισκόμαστε σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο και μπροστά μας βλέπουμε τρία χαρακτηριστικά μεγάλα κυπαρίσσια. Στρίβουμε αριστερά και συναντάμε τα πρώτα σπίτια της Αργυρούπολης. Αφού προχωρήσουμε περίπου 500 μέτρα βρισκόμαστε στον κεντρικό επαρχιακό δρόμο απέναντι ακριβώς από το γυμνάσιο της Αργυρούπολης και μπροστά μας ένα μικρό εκκλησάκι.

Από εδώ μπορούμε να ακολουθήσουμε δεξιά το δρόμο και ανεβαίνουμε στο κεντρικό του παλιού οικισμού που βρίσκεται σκαρφαλωμένος στην όμορφη πλαγιά.