ΚΑΙΡΟΣ

Δυσκολία διαδρομής: Σχετικά εύκολη

Περιγραφή

ΡΟΔΑΚΙΝΟ - ΚΡΥΟΝΕΡΙΤΗΣ

Στην ανατολική έξοδο του Κάτω Ροδάκινου υπάρχει στενό ανηφορικό δρομάκι από το οποίο ξεκινάει το μονοπάτι που ελίσσεται στην πλαγιά ανάμεσα στις ελιές για περίπου 2km μέχρι που συναντάει χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε για λίγα μέτρα. Στο σημείο που υπάρχει αριστερή διακλάδωση ο χωματόδρομος διασχίζει μικρό ρέμα με πικροδάφνες το οποίο ακολουθούμε στην ανατολική του όχθη για λίγα μέτρα μέχρι που συναντάμε ποτίστρες και βρύση με τρεχούμενο νερό, αμέσως μετά ανεβαίνουμε στο χωματόδρομο πάνω από την πηγή και προχωράμε αριστερά. Μετά από 50 μέτρα στο χωματόδρομο το μονοπάτι ανεβαίνει δεξιά στη θαμνώδη πλαγιά και παραπάνω ξανασυναντάει το χωματόδρομο. Αυτό θα επαναληφθεί πολλές φορές ώσπου να φθάσουμε σε αριστερή στροφή μετά από την οποία ο χωματόδρομος προχωρεί σχεδόν ευθεία δυτικά.

Ακριβώς στη στροφή αυτή υπάρχει τοπίο γεμάτο από πεσμένα βράχια ανάμεσα στο δρόμο και το κόψιμο της νότιας πλαγιάς της κορυφής του Κρυονερίτη.

Δεξιά από το δρόμο διακρίνουμε πάνω σε βράχο γραμμένο τον αριθμό 98.

Από αυτό το σημείο ακριβώς αρχίζουμε να ανηφορίζουμε συνεχώς στην απότομη πλαγιά ακολουθώντας τα μαύρα και κίτρινα  σήματα στους βράχους και τις πινακίδες του Ε4. Μετά από 40 λεπτά  ανάβασης φθάνουμε στη θέση Μουζούρια όπου υπάρχει ένδειξη αριστερά προς την κορυφή του Κρυονερίτη στην οποία φθάνουμε μετά από 30 λεπτά ανάβασης. Στη μέση περίπου της διαδρομής περνάμε από το μικρό εκκλησάκι του Αγίου Πνεύματος κάτω από το οποίο υπάρχει πηγή με κρύο νερό στην οποία οφείλει και το βουνό το όνομα του. Από την κορυφή των 1.310 μέτρων υψόμετρα η θέα είναι πανοραμική. Στο βάθος βόρεια το Κρητικό και νότια το Λιβυκό πέλαγος. Δυτικά οι ανατολικές κορυφές των Λευκών Όρεων και στο βάθος ανατολικά ο Ψηλορείτης.

ΚΡΥΟΝΕΡΙΤΗΣ - ΑΛΩΝΕΣ - ΒΙΛΑΝΔΡΕΔΟ - ΑΓΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Από την κορυφή αρχίζουμε να κατεβαίνουμε επιστρέφοντας στη θέση Μουζουριά. Από εδώ ακολουθούμε για λίγο κορυφογραμμή ανατολικά και μετά από 10 λεπτά περίπου στρίβουμε αριστερά βόρεια κατεβαίνοντας σε μικρό κοίλωμα με κατεύθυνση βορειοανατολική, το οποίο ακολουθούμε μέχρι το τελείωμα του, οπότε στρίβουμε ξανά βόρεια και αφού περάσουμε πάνω από χαρακτηριστικό άσπρο βράχο, κατευθυνόμαστε προς τη ρεματιά με τα πλατάνια.

Αφού βρεθούμε στην ανατολική όχθη του ρέματος, το ακολουθούμε, διασχίζουμε κάθετα χωματόδρομο και συνεχίζοντας να κατεβαίνουμε πάντα στην ανατολική όχθη του ρέματος σε κάποιο σημείο περνάμε απέναντι και αφού αφήσουμε αριστερά μας δεξαμενή ύδρευσης φθάνουμε στο χωριό Αλώνες.

Ο συνολικός χρόνος πορείας μας από τη θέση Μουζούρια μέχρι και το Δημοτικό Σχολείο Αλώνων περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά.

Από τις Αλώνες, η διαδρομή συνεχίζει προς Βιλανδρέδο. Από εκεί κατευθύνεται στον εγκαταλελειμμένο οικισμό Νησί και στον Κάτω Πόρο (όπου συναντά τη βόρεια διαδρομή του Ε4) και τερματίζει στον Άγιο Κωνσταντίνο.

Στην αρχή η βλάστηση είναι υποτυπώδης και καταλήγει οργιαστική στο φαράγγι του Κάτω Πόρου.

Η διαδρομή ακολουθεί την όχθη του φαραγγιού του χειμάρρου Φοινικιάς. Η εκκλησία Άγιο Πνεύμα βρίσκεται πολύ κοντά στην πηγή Κρύο Νερό, απ' όπου πήρε το όνομά του το βουνό. Η θέα από την κορυφή του είναι μαγευτική. Οι Αλώνες κοσμούνται από δάση ήμερων κουμαριών και βελανιδιών.